תפריט סגור

ורשה – על העיר

לא עיר נוצצת וזוהרת כמו אמסטרדם, ברלין או לונדון, לא עיר שמגיעים אליה בשביל ליהנות.

אך כמו לא מעט תיאורים שאנחנו מספקים לעצמנו, כאלה שלקוחים על בסיס דברים מן העבר, גם במקרה של וורשה מה שאנחנו חושבים עליה כבר לא נכון, בוודאי לא היום. העיר עברה שינוי מהותי החל משנות התשעים וביתר שאת בשנות האלפיים, מה שהפך אותה לאחת הערים הפופולאריות באירופה בקרב צעירים ומבוגרים, בין היתר אפשר לראות את זה על פי כמות התיירים שמגיעים אליה מדי שנה ויתרה מזו, על פי כמות הסטודנטים הזרים שבוחרים ללמוד בה וכמות הצעירים שמגיעים ממדינות שונות להתגורר בשטחה.

נפילת הגוש הקומוניסטי והמעבר לשלטון דמוקרטי ליברלי בשנות התשעים, הביא לידי כך שחיי התרבות והלילה של העיר השתנו מקצה לקצה, אפשר לומר שהם נוצרו מאפס, מה שהביא לכך שכיום אפשר למצוא בעיר מגוון רחב של מועדונים בהם מנגנים את המוזיקה הכי לוהטת, מקומות בהם מופיעות להקות מקומיות וזרות, כמעט ואין אמן שיוצא לסיבוב הופעות באירופה ולא מגיע לוורשה, כמו כן נפתחו בעיר מגוון מסעדות, בתי קפה ופאבים אשר מציעים אוכל בינלאומי לצד אוכל מקומי. תיירים שמגיעים אל העיר יכולים בין היתר ליהנות מטיול קולינארי בעיר, טיול שכולל ביקור במסעדות הכי חמות והיכרות קרובה עם המטבח הפולני.

מלבד כל זה, הרי שורשה כיאה לעיר שהשתחררה לחופשי, מהווה היום את חלומם של כל אוהבי הקניות למיניהם, גברים ונשים. בעיר אפשר למצוא שורה ארוכה של קניונים יוקרתיים ומפוארים בהם ישנן חנויות ביגוד, הנעלה, אלקטרוניקה, מזון ועוד. גם בעיר עצמה, מחוץ לקניונים אפשר ליהנות ממגוון רחב של חנויות, חלקן מקומיות ואחרות שייכות לרשתות בינלאומיות. לא מעט ישראלים מגיעים אל העיר בשביל לערוך בה קניות, מתוך מחשבה שבוורשה המחירים נמוכים מאשר בישראל, ובוודאי הרבה יותר נמוכים מאשר בלונדון, פריז וערי בירה אחרות באירופה.

מעבר לכל הדברים החדשים, הרי שוורשה מציעה גם אפשרות להיחשף לעבר של העיר, לא רק דרך הסיפורים ההיסטוריים הקשים אלא דרך העיר העתיקה, הסמטאות, השווקים ומקומות אחרים בהם אפשר לראות את מה שתושביה מכנים "וורשה האמיתית", זו שהיתה שם לפני שהחלה תנופת הבנייה ולפני שהעיר נפתחה לקהלים זרים ולתיירים.

בסופו של דבר, וורשה היא הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים והיא שונה מכל מה שאנחנו מתארים לעצמנו. מדובר באחת הערים המרשימות והיפות באירופה, עיר בה תמיד יש מה לראות, תמיד אפשר למצוא תערוכה חדשה או ליהנות ממופע מקומי או בינלאומי. אין ספק שמדובר באחת הפנינות התרבותיות הייחודיות שיש לא רק לפולין להציע, אלא גם ליבשת אירופה להציע לנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *