תפריט סגור

פולין – מזג אוויר

כל מי שצפה אי פעם בסרט או סדרת טלוויזיה אודות פולין יודע, שאחד המאפיינים הייחודים של המדינה זה מזג האוויר החורפי והאפור אשר שורר בה.
ישנם חודשים רבים שלא ניתן לצאת החוצה אלא אם אין ברירה, ישנם חודשים ארוכים שמוטב לא להגיע אל המדינה ולטייל בה, שכן מאוד קשה ליהנות ממנה בצורה כזו.

להבדיל מישראל, אשר במרבית ימות השנה אפשר ליהנות בה ממזג אוויר קייצי, וכן להבדיל ממדינות אירופאיות אחרות, לא רבות אומנם, שימי החורף הם לא קשים מדי, פולין שייכת דווקא לקבוצת המדינות האירופאיות שהחורף בו הוא ארוך וקשה.

חלוקת החודשים בפולין מבחינת מזג האוויר היא כך.
מנובמבר עד מרץ שורר חורף. לא מדובר בחורף במונחים ישראלים אלא במונחים אירופאיים, גשם, שלג וקור.
מעבר לזה, מדובר על תקופה אפורה מאוד, השמש זורחת מאחור ושוקעת מאוד מוקדם, למעשה יכול להיות שכבר בצהריים יתחיל להיות חשוך במידה מסוימת.

ממרץ עד מאי, בערך, יש אביב בפולין, מדובר על תקופה יותר חמה, אך גם בתקופה זו ייתכן ויירדו גשמים. חשוב לזכור את זה, אם אתם מחליטים לצאת לטרקים, אז קחו בחשבון שעליכם לקחת בגדים ארוכים איתכם, למרות שעל פניו יש שמש בחוץ. תקופה דומה לכך היא הסתיו הפולני, בין ספטמבר לאוקטובר. תקופה בה יחסית חם אך יש סיכוי גבוה לגשמים.

התקופה הטובה ביותר לטייל בפולין הם חודשי הקיץ, יוני עד אוגוסט. אז חם ונעים.
כאן הבעיה היא הפוכה. מאחר ומדובר במדינה שאיננה רגילה לחום, כמו מדינות רבות באירופה, ובמדינה מאוד מפותחת ממדינות אירופאיות אחרות, ייתכן מאוד שתמצאו את עצמכם מתמודדים עם חום ולחות ובלי מיזוג אוויר ראוי. זה אומר, שתצטרכו לשתות הרבה, להתקלח יותר מפעם ביום ולחפש כל הזמן מקומות קרירים ונעימים. זו תקופה טובה לטייל באגמים של פולין, ובמקומות שקרובים למאגרי מים אחרים, כך תוכלו להתרחץ בהם ולצנן את עצמכם מהחום הכבד.

על כל פנים, יש מספיק אפליקציות שיכולות לעזור לכם לדעת בכל יום ויום מה מזג האוויר ולתכנן בהתאם את הטיול שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *