תפריט סגור

מזג אויר ורשה – מתי כדאי לכם לבקר בבירת פולין

ורשה, בירת פולין, היא עיר עם שינוים רבים במזג האוויר לאורך השנה, מקיץ חמים ושמשי לחורף קר ומושלג, אין רגע משעמם במזג האוויר בורשה.

 

מזג האוויר בוורשה בקיץ

במהלך חודשי הקיץ – מיוני עד אוגוסט, מזג האוויר בוורשה הוא חם ונעים. הטמפרטורות בשעות היום הם בדרך כלל סביב 20-25 ° C, אם כי הם יכולים לפעמים להגיע לכ- 30 ° C במהלך גלי חום. הלילות בדרך כלל קצת יותר קרים, עם טמפרטורות סביב 15 מעלות צלזיוס.

העיר חווה שעות ארוכות של אור יום במהלך חודשי הקיץ, כאשר השמש זורחת ב 5 בבוקר ושוקעת עד 22:00. משמעות הדבר היא כי יש שפע של זמן ליהנות פעילויות, בין אם להסתובב בפארקים והגנים של העיר או לבקר באתרים תרבותיים והיסטוריים רבים.

דברים לעשות בוורשה בקיץ

יש הרבה דברים לעשות בוורשה במהלך חודשי הקיץ, הנה רק כמה מהאפשרויות הרבות:

  • בקרו בפארק המלכותי Łazienki, מתחם פארק וגן מדהים המכסה מעל 76 דונם וכולל מגוון רחב של נופים, מאגמים ונחלים טהורים ועד לגבעות מתגלגלות ואזורים מיוערים.
  • טיילו לאורך נהר הוויסלה, העובר דרך לב העיר. זהו מקום פופולרי עבור מקומיים ומבקרים כאחד, עם שפע של בתי קפה ומסעדות לאורך גדת הנהר שבו אתם יכולים לעצור למשקה או ארוחה.
  • גלו את העיר העתיקה, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, שבו נמצאים מספר מבנים היסטוריים ואתרים היסטוריים, כמו גם בית קפה תוסס וסצנת מסעדות.
  • בקרו באחד מהמוזיאונים הרבים של העיר, כגון מוזיאון פרידריק שופן, מוזיאון מרד ורשה, או מוזיאון ארמון המלך יאן השלישי בווילנובסקי.

פסטיבל קיץ בוורשה

בנוסף למראות ולאטרקציות הרבות, ישנם גם מספר פסטיבלים ואירועים המתקיימים בוורשה בחודשי הקיץ. כמה מהפופולריים ביותר כוללים:

ימי הג'אז הקיץ של ורשה, הכוללים מגוון של מופעי ג'אז ומופעים ברחבי העיר.

פסטיבל הסרטים של ורשה, המציג מבחר של סרטים בינלאומיים ופולניים והוא אחד מפסטיבלי הקולנוע הגדולים והחשובים במדינה.

פסטיבל הקיץ של ורשה (Warsaw Summer Festival), פסטיבל רב-ז'אנרים המתקיים בעיר העתיקה של העיר וכולל מגוון של הופעות מוזיקליות, מופעי מחול ואירועי תרבות אחרים.

ורשה בקיץ

מזג האוויר בוורשה בחורף

בניגוד מוחלט לחודשי הקיץ החמים והשמשי, מזג האוויר החורפי בוורשה יכול להיות קשה למדי. הטמפרטורות במהלך חודשי החורף – מדצמבר עד פברואר, הם לעתים קרובות קפואות, עם טמפרטורות יום של  סביב 0 ° C וטמפרטורות לילה של  -10 ° C. שלג וקרח נפוצים בתקופה זו, והעיר יכולה לחוות שלג כבד, במיוחד בחודשים ינואר ופברואר.

דברים לעשות בוורשה בחורף

למרות מזג האוויר הקר והמושלג, יש עדיין הרבה דברים לעשות בוורשה במהלך חודשי החורף. הנה כמה הצעות:

  • בקרו במרכז המדע קופרניקוס, מוזיאון מדע אינטראקטיבי הכולל מגוון של תערוכות ותצוגות.
  • צאו לטיול דרך שווקי חג המולד, אשר צצים במקומות שונים ברחבי העיר ומציעים מגוון של מזונות חגיגיים, משקאות ומתנות.
  • החליקו על אחד ממגרשי הקרח החיצוניים של העיר, כמו זה במרכז העיר או במרכז הספורט ליג'יה ורשה.
  • התחממו עם כוס תה פולני מסורתי או קפה באחד מבתי הקפה הרבים של העיר.

פסטיבל חורף בוורשה

בנוסף לפעילויות הפנימיות והחיצוניות הרבות, ישנם גם מספר פסטיבלי חורף ואירועים המתקיימים בוורשה. כמה מהפופולריים ביותר כוללים:

שוק חג המולד של ורשה, הכולל מגוון של מאכלים חגיגיים, משקאות, מתנות ובידור.

חגיגות ערב השנה החדשה, המתקיימות במרכז העיר ומציעות מוסיקה חיה, זיקוקים וחגיגות אחרות.

מרתון החורף של ורשה, אירוע שנתי פופולרי בו רצים מכל רחבי העולם באים יחד כדי להתחרות במגוון של מירוצים, מ 5 קילומטר למרתון מלא.

ורשה בחורף

מזג האוויר בוורשה באביב ובסתיו

חודשי האביב והסתיו בוורשה יכולים להיות קצת בלתי צפויים מבחינת מזג האוויר. עם זאת, שתי העונות מציעות מגוון של הזדמנויות לפעילויות, החל מביקור בפארקים ובגנים הרבים של העיר ועד לחקר האתרים התרבותיים וההיסטוריים.

דברים לעשות בוורשה באביב ובסתיו

בין אם אתם מבקרים בוורשה באביב או בסתיו, יש הרבה דברים לראות ולעשות. הנה כמה הצעות:

  • בקרו בארמון וילנובסקי, ארמון בארוק מדהים ופארק שבו נמצאים מספר מוזיאונים ומוסדות תרבות.
  • צאו לטיול דרך בית הקברות פאוואזקי, אחד מבתי הקברות העתיקים וההיסטוריים ביותר בעיר, שבו נמצאים קבריהם של אישים פולנים מפורסמים רבים.
  • בקרו במוזיאון להיסטוריה של יהודי פולין, אשר בוחן את המורשת התרבותית העשירה של הקהילה היהודית בפולין ואת השפעתה על ההיסטוריה של המדינה.
  • חקור את הפארקים והגנים הרבים של העיר, כגון פארק אוז'זדובסקי, הגן הסקסוני והגן הבוטני.

פסטיבלים באביב והסתיו בוורשה

בנוסף לפעילויות הפנימיות והחיצוניות הרבות, ישנם גם מספר פסטיבלים ואירועים באביב ובסתיו המתקיימים בוורשה. כמה מהפופולריים ביותר כוללים:

פסטיבל הסתיו הבינלאומי של ורשה למוזיקה בת זמננו, הכולל מגוון של מופעי מוזיקה עכשווית וקונצרטים.

ערב המוזיאון, אירוע שנתי שרואה את המוזיאונים ומוסדות התרבות הרבים של העיר פותחים את דלתותיהם מאוחר בלילה ומציעים מגוון של תערוכות ואירועים מיוחדים.

יריד הספרים של ורשה, אחד מירידי הספרים הגדולים והחשובים במדינה, המציג מגוון של אירועים ספרותיים, תערוכות ושיחות.

ורשה באביב

ורשה בכריסמס

חג המולד בוורשה, בירת פולין, הוא זמן של שמחה וחגיגות. במהלך עונת החגים, העיר הופכת לארץ פלאות חורפית עם אורות צבעוניים, קישוטים חגיגיים ומוזיקה שמחה הממלאת את האוויר.

אחד האירועים הפופולריים ביותר במהלך חג המולד בוורשה הוא שוק חג המולד, אשר מתרחש בלב העיר בכיכר הטירה. השוק מלא בדוכנים שמוכרים מלאכת יד, מאכלים חגיגיים ומשקאות חמים, ויוצרים אווירה חמימה וחגיגית. המבקרים יכולים ליהנות מפינוקים פולניים מסורתיים כגון פירוגי, זנגביל ויין מלוטש כשהם גולשים בדוכנים ולוקחים את המראות והקולות של העונה.

אטרקציה פופולרית נוספת במהלך חג המולד בוורשה היא זירת ההחלקה על הקרח, אשר ממוקמת במרכז העיר ופתוחה לציבור. מחליקים מכל הגילאים יכולים לגלוש על מגרש ההחלקה תוך כדי הנאה מהאווירה החגיגית והסביבה היפה.

בנוסף לשוק ולזירת ההחלקה על הקרח, ישנם גם קונצרטים רבים, מופעים ואירועים המתקיימים ברחבי העיר בתקופת חג המולד. אירועים אלה מציגים את המורשת התרבותית העשירה של ורשה ומציעים חוויה ייחודית ובלתי נשכחת למבקרים ולמקומיים כאחד.

גולת הכותרת של חג המולד בוורשה היא חצות בערב חג המולד, המהווה מסורת חשובה עבור פולנים רבים. הכנסיות ברחבי העיר מלאות באנשים החוגגים את לידתו של ישו, וצלילי מזמורים ותפילות ממלאים את האוויר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *